Wyszukany temat: dlaczego adidas ma dwa loga
Adidas to jedna z najpopularniejszych marek sportowych na świecie. Znana jest nie tylko z wysokiej jakości produktów, ale także z charakterystycznych logo. Czym jednak różnią się od siebie oba loga marki Adidas i dlaczego firma postanowiła zmienić swój wizerunek?
Pierwsze logo marki Adidas zostało zaprojektowane w 1949 roku przez braci Dasslerów, którzy założyli firmę. Był to trójlistny koniczynowy liść, symbolizujący siłę, zdrowie i wytrzymałość. Logo to było używane przez wiele lat, aż do lat 90., kiedy to firma postanowiła wprowadzić bardziej nowoczesne logo.
Nowe logo marki Adidas zostało zaprojektowane w 1997 roku przez agencję marketingową „BTS”, a jego autorem jest Peter Moore. To logo to trzy równoległe pasy, symbolizujące góry, które stanowią trudny teren dla sportowców i symbolizują ich wytrzymałość i determinację. Nowe logo miało na celu odświeżenie wizerunku marki i wprowadzenie jej na nowe rynki.
Obecnie marka Adidas używa obu logotypów równocześnie. Trójlistny koniczynowy liść pojawia się na starszych produktach, a logo z trzema pasami stosowane jest na nowszych produktach. W ten sposób firma utrzymuje swoją tożsamość, a jednocześnie nie rezygnuje z dobrze rozpoznawalnego koniczynowego liścia.
Dlaczego Adidas ma dwa loga? Powodem tego zmieszania jest chęć utrzymania ciągłości wizerunku marki i jednoczesne wprowadzenie nowoczesnego logo, które zainteresuje nowych klientów. To poradnikowy artykuł, który tłumaczy, dlaczego marka Adidas ma dwa loga i jakie są ich znaczenia.